10 juni 2020 11:35

Påminnelse om nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1 B

Nyttjandeperioden av de teckningsoptioner av serie TO 1 B som emitterades i samband med Cell Impact ABs (publ) företrädesemission av units under april - maj 2019 pågår fram till och med den 15 juni 2020. Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 1 B på Nasdaq First North Growth Market är den 11 juni 2020. Innehavare av teckningsoptioner av serie TO 1 B äger rätt att för varje teckningsoption teckna en ny B-aktie i Cell Impact till en kurs om 6,00 SEK per B-aktie. Om samtliga teckningsoptioner av serie TO 1 B nyttjas, nyemitteras 6 532 116 B-aktier och Cell Impact tillförs cirka 39,2 MSEK före emissionskostnader.

Instruktioner om tillvägagångssätt för att teckna B-aktier finns i det pressmeddelande som Cell Impact publicerade den 1 juni 2020 samt på Cell Impacts hemsida, www.cellimpact.com/investor-relations.

Om dina teckningsoptioner är förvaltarregistrerade (aktiedepå liknande Nordnet och Avanza, ISK-konto eller kapitalförsäkring) kontaktar du din förvaltare för teckning.

Om du vill nyttja dina teckningsoptioner och du är direktregistrerad ägare (VP-konto) så behöver du ladda ned och fylla i en blankett som kan hämtas på www.hagberganeborn.se/utnyttjande-av-teckningsoptioner-11.

Notera att teckningsoptioner av serie TO 1 B förfaller och därmed blir värdelösa om innehavaren ej aktivt tecknar aktier senast den 15 juni 2020, alternativt säljer sina teckningsoptioner senast den 11 juni 2020.

Stefan Axellie, ekonomichef, +46 70-343 46 55 eller stefan.axellie@cellimpact.com.

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning (adiabatic high-velocity forming) som gör det möjligt att tillverka flödesplattor med mer avancerade mönster, vilket i sin tur skapar mer kostnads- och energieffektiva bränsleceller jämfört med konventionella formningsmetoder.

Cell Impact är noterat pa Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB ar bolagets Certified Adviser (CA). Kontaktinformation: 08-528 00 399 eller info@fnca.se.