31 mars 2021 15:54

Cell Impact Japan Incs kontor nu öppnat

Cell Impact Japan Inc öppnar nu sitt nya kontor i Minatu-ku-stadsdelen i centrala Tokyo. Företagets uppdrag är att marknadsföra och positionera Cell Impact i den växande japanska vätgasekonomin.

Företaget kommer att fokusera på redan pågående aktiviteter och på att få bränslecellstillverkare och fordonsindustrin att utforska möjligheterna med Cell Impacts produktionsteknologi för flödesplattor - Cell Impact Forming™.

Cell Impact Forming™ är en egen ny produktionsteknik för att tillverka avancerade tunna metallflödesplattor för vätgasdrivna PEM (Proton Exchange Membrane) bränsleceller. Tekniken är miljövänlig, kostnadseffektiv, har låga underhållskostnader och är lämplig för både prototyp- och högvolymsproduktion av flödesplattor.

Företagets nyutnämnda verkställande direktör, Shigeru Nakagawa, har en framgångsrik bakgrund i att hitta och utveckla nya affärsmöjligheter i Japans innovativa ekonomi.

- Jag är mycket nöjd med att Cell Impact nu har en lokal närvaro i Japan, säger Pär Teike, vd för Cell Impact. Den ambitiösa förklaringen från den japanska regeringen förra året om koldioxidneutralitet år 2050 inkluderar över 19 miljarder dollar i investeringar i vätgasteknik. Och med tanke på Japans höga innovationsnivå och stora bilindustri vill vi vara där när det händer, avslutar Pär Teike.

Pär Teike, vd, +46 73-024 06 84 eller paer.teike@cellimpact.com.