07 maj 2021 10:06

Cell Impact delårsrapport för första kvartalet 2021

Cell Impact AB (Nasdaq First North GM: CI B) lämnar följande finansiella sammanfattning för första kvartalet.

• Intäkterna för kvartalet uppgick till 12,1 MSEK (7,1), vilket ger en tillväxt om 70 % för kvartalet.
  • Rörelseresultatet för kvartalet uppgick till -14,4 MSEK (-11,5).
  • Koncernens resultat efter finansiella poster för kvartalet uppgick till -14,7 MSEK (-11,5).
  • Resultat per aktie för kvartalet, hänförligt till moderbolagets aktieägare, uppgick till -0,25 SEK (-0,25).
  • Eget kapital uppgick på balansdagen till 187,2 MSEK (33,6) eller 3,18 SEK per aktie (0,74).
  • Soliditeten på balansdagen uppgick till 78 % (71 %).
  • Kvartalets kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -8,2 MSEK (-12,8).
  • På balansdagen uppgick koncernens likvida medel till 129,8 MSEK (2,7).

Väsentliga händelser under perioden

• 2021-01-12 | Cell Impact utnämner Forrest Zhang till ny chef i Kina.
  • 2021-03-12 | Cell Impact får order på 42 miljoner SEK från Plug Power för produktionsutrustning och flödesplattor.
  • 2021-03-15 | Nowogen Technology lägger order på 1,3 miljoner SEK för serieproduktion av flödesplattor.
  • 2021-03-26 | Cell Impact publicerar årsredovisning för 2020
  • 2021-03-31 | Cell Impact Japan Incs kontor öppnat.

Stefan Axellie, CFO, +46 70-343 46 55 eller stefan.axellie@cellimpact.com.