13 december 2023 15:42

Stefan Axellie lämnar rollen som CFO för Cell Impact AB

Stefan Axellie, CFO för Cell Impact sedan 2020, har beslutat att lämna sin roll och Cell Impact till våren 2024.

- Mina fyra år med Cell Impact har varit både intensiva och spännande, men nu känner jag att det är en bra tid att ägna mig åt andra utmaningar, förklarar Stefan Axellie.

- Stefan har varit en viktig medlem i Cell Impacts ledning sedan 2020. Han har starkt bidragit till företagets utveckling och är en uppskattad ledare och kollega, säger Pär Teike VD, Cell Impact.

Rekryteringen av en efterträdare startas inom kort. Stefan Axellie kvarstår i sin roll till våren 2024 under rekryteringen av sin efterträdare.

Pär Teike
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 73-024 06 84 eller paer.teike@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).