17 januari 2024 15:00

Malin Lundberg tillträder som CFO på Cell Impact AB

Cell Impact AB (Nasdaq First North GM: CI B) meddelar att Malin Lundberg har utsetts till Chief Financial Officer (CFO) med tillträdesdag 12 februari 2024.

Malin Lundberg är utbildad civilekonom och kommer närmast från rollen som Business Controller på Cell Impact där hon började 2021. Hon har dessförinnan arbetat med framför allt redovisning inom bland annat PwC och Baker Tilly.  Malin Lundberg tar över efter Stefan Axellie som tillser en omsorgsfull överlämning.

- Det gläder mig att Malin vill fortsätta utvecklas med oss. Hennes kunskaper inom redovisning och controlling, i kombination med hennes analytiska förmåga och goda förståelse för företaget, är betydelsefull för vår framtida utveckling, konstaterar Daniel Vallin, CEO.

- Jag är väldigt glad över att ha fått förtroendet som CFO och jag ser fram emot att vara med och vidareutveckla bolaget och samtidigt möjliggöra omställningen till förnybar energi, säger Malin Lundberg.

Utöver tillsättningen av Malin Lundberg som CFO, har bolaget, efter översyn, tagit beslut om att komplettera ledningsgruppen för att få en bredare representation av företagets funktioner och kompetenser. Ledningen utökas därför med följande personer och roller:

• Marcus Nilsson, Sales & Program Manager
  • Henrik Jackman, Chief Application Engineer
  • Marie Nordqvist, Production Manager
  • Alexander Beckman, Engineering Manager

I bolagsledningen ingår sedan tidigare Daniel Vallin, CEO, Karina Sick Larsson, CHRO samt Stefan Axellie, CFO (Malin Lundberg från och med 12 februari).

- Med den nya ledningsgruppen får vi en heltäckande och effektiv synkronisering av verksamhetens aktiviteter. Det finns stor kompetens i gruppen och alla är motiverade att förverkliga bolagets strategier, meddelar Daniel Vallin.

- Tillsammans kommer vi ha fokus på hur vi kan ta nästa steg i byggandet av våra kundrelationer för att säkra kommande kundordrar, tillägger Daniel.

- Jag är mycket nöjd med den ledningsgrupp som Daniel har fått ihop. Det är en stark grupp med stort förtroende såväl internt bland medarbetare som externt hos våra kunder. Det ger oss goda förutsättningar att vidareutveckla Cell Impact och fortsätta skapa ett konkurrenskraftigt bolag som verkligen gör skillnad i den gröna omställningen, säger Robert Sobocki, styrelseordförande.

Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el. Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).