25 september 2024 08:03

Sista dag för handel med teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2

Idag, den 25 september 2024, är den sista dagen för handel med teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2 i Cell Impact AB (publ) (”Cell Impact” eller ”Bolaget”). Teckningsperioden för teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 pågår till och med den 30 september 2024. Varje teckningsoption av serie 2023/2024 TO2 ger innehavaren rätt att teckna en (1) ny aktie i Cell Impact. Teckningskursen för teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 är fastställd till 0,17 SEK per aktie.

Om samtliga teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2 utnyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 22 MSEK före emissionskostnader. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla utan värde krävs att innehavaren aktivt tecknar aktier senast den 30 september 2024, alternativt säljer teckningsoptionerna senast den 25 september 2024. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 30 september 2024.

Fullständiga villkor avseende teckningsoptionerna och det prospekt som godkändes av Finansinspektionen och offentliggjordes av Bolaget 15 november 2023 finns att tillgå på Bolagets hemsida www.cellimpact.com. Prospektet finns även tillgängligt på Finansinspektionens hemsida www.fi.se.

Sammanfattade villkor för teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2:
Teckningsperiod: 16 – 30 september 2024

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2: 25 september 2024

Emissionsvolym: 128 905 776 teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2 berättigande till teckning av 128 905 776 aktier. Vid fullt utnyttjande tillförs Bolaget cirka 22 MSEK före emissionskostnader.

Teckningskurs: 0,17 SEK per aktie.

Utspädning: Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 kan antalet aktier öka med upp till 128 905 776, från 591 450 032 till 720 355 808 och aktiekapitalet att öka med upp till cirka 14 921 636,69 SEK, från cirka 68 463 980,24 SEK till cirka 83 385 616,93 SEK.

Notera att de teckningsoptioner som inte utnyttjas senast den 30 september 2024, alternativt inte avyttras senast den 25 september 2024, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner.

Hur teckningsoptionerna utnyttjas
Förvaltarregistrerade teckningsoptioner (depå):
Teckning och betalning genom utnyttjande av teckningsoptionen ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade teckningsoptioner (VP-konto):
Ingen emissionsredovisning eller inbetalningsinstruktion kommer att skickas ut. Teckning ska ske genom samtidig kontant betalning enligt instruktioner på anmälningssedeln.

Anmälningssedel med instruktion för betalning finns tillgänglig på Bolagets hemsida www.cellimpact.com.

Utfall
Utfallet av utnyttjandet av teckningsoptionerna kommer att offentliggöras via ett pressmeddelande omkring den 1 oktober 2024. Aktier som tecknats och betalats kommer registreras på tecknarens värdepappersförvar som interimsaktier (IA) tills registrering av emissionen har slutförts hos Bolagsverket, varvid interimsaktierna automatiskt kommer att omvandlas till aktier i Cell Impact.

Rådgivare
Carnegie Investment Bank AB (publ) agerar som Sole Global Coordinator och Joint Bookrunner samt Pareto Securities AB som Joint Bookrunner. Advokatfirman Vinge företräder Bolaget och Baker McKenzie företräder Sole Clobal Coordinator och Joint Bookrunners i samband med företrädesemissionen.

Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).